fredag 18 mars 2011

I want to be a part of it...

Bara för att skriva om något helt annat, så ska vi ju till New York om ett par månader. Jag har varit i USA tidigare men då i Los Angeles och Las Vegas. Så nu blir det New York och lite puls med ett par vänner. Och då har jag kikat på lite grejer jag skulle kanske vilja göra. 


Kanske lite historiska "landmarks" som Frihetsgudinnan, Empire State Building och Ellis Island.
statue of libertyempire state buildingellis island
Grand Central Station måste man ju bara kolla in!

Sen sägs det att man måste äta pizza New York... 
pizza new york
Eller dumplings...?
En låååång baseballmatch på Yankee Stadium!

Time Square
times square
Eller det coola stället Guggenheim Museum?
guggenheim museum new york
 Radio City Music Hall, kanske har något att bjuda på? 


radio city music hallrockettes
Eller Broadway? 


Mysiga Central park!!



Shopping....






Blir man trött på shopping så varför inte ta sig ut på Long Island för att besöka en strand och slappa.


.. En kompis rekommenderade att ta en avstickare en dag till Washington och vi ska ju ändå vara där borta i 8 dagar. För vem vill inte kolla in Vita Huset eller strosa runt i mysiga Georgetown?



(alla bilder är lånade) 





2 kommentarer:

  1. Vad kul för er! Jag har aldrig varit i New York, men det är ett ställe jag önskar så mycket att besöka någon gång.
    Ni ska ha säkert jättekul där!
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. New york blir nog riktigt najs! Jag tycker ni ska klämma in alla dom där sevärdigheterna och en massa shopping såklart, men det kan kanske bli lite tight ;) Kram

    SvaraRadera