fredag 18 mars 2011

Fredag igen

Fredag igen och jag känner mig inte direkt glad övet att det är fredag. Snarare mer orolig i själen. Jag kan inte längre ta beslut om saker vi ska göra ikväll... Jag orkar liksom inte ta en massa beslut, speciellt när det inte är några viktiga. Jag vill bara följa med och ibland kanske jag bara vill vara för mig själv och vila. Ett beslut är taget iallfall och det är att jag ska träna innan det blir kväll. Jag är visserligen jättetrött, men eftersom jag har lite smått ångest över de där extrakilona och jag vägrar hålla på med dieter, så behöver jag träna. Jag har 5 kg att gå ner... Men har inte orken att fixa det. Det som är bra, är att en kompis har köpt träningskort som börjar på måndag, så nu har jag en vän som kan dra i mig. Om jag ska börja instruera snart igen, är det ju bra att komma i form...

Jag gråter väldigt lätt nuförtiden. Igår pratade jag med min "svägerska" som jag inte pratat med sen flera år, då hon och min bror separerat sedan länge och jag flyttade ju upp till Norrland. Blev så fruktansvärt glad över att hon ringde. Vi pratade om lilla Ängel Emanuel, förlossning, graviditeter och annat... Så nästa gång jag är i Göteborg tänkte jag träffa henne. Hon har alltid betytt väldigt mycket för mig, under uppväxten och tonåren. Som en extra storasyster... Igår saknade jag min familj väldigt mycket alla i Göteborg och min storasyster i Stockholm. Jag funderade på, om jag hade bott närmare så kunde man ju åkt dit idag eller ikväll, men nu bor vi ju så långt långt ifrån. Jag saknar inte själva staden och miljön, för det var naturen och miljön jag förälskade mig i häruppe. Men nu åker vi ju ner snart, flygbiljetten är redan köpt, så jag får träffa nära o kära.

Nu ska jag inte deppa ihop här, utan nu ska jag hämta ut biljetter till en musikfestival imorgon. Vi ska se fina Håkan Hellström lira. Och innan det ska vi hälsa på en kär vän o hennes lilla familj i Piteå.

1 kommentar: