tisdag 15 mars 2011

Älskade barn

Jag älskar verkligen barn. Idag efter jobbet var jag och hälsade på en vän som fick barn fyra dagar innan vår Ängel kom. Vi gick med våra magar under hösten och längtade tills vi kunde få vara lediga samtidigt, promenera med våra barnvagnar och ha lite mysig tid ihop. Nu blev det inte riktigt så och idag var jag och hälsade på henne och hennes fina lilla tös. Vi fikade ihop i deras nyrenoverade hus, vi pratade om hennes förlossning, min förlossning och om min lilla fina son... Och så självklart pratade vi om lilltjejen som fanns i hennes famn. Det blev också en del ammande, blöjbyten och lite mys-tid med bebisen. Jag kan ju inte hålla mig borta, jag tog ju mig självklart friheten att hålla henne och mysa lite också. Så enormt vacker liten flicka med en ljus fin stämma och mycket lik sina fina föräldrar. Föräldrarna är så stolta över deras lilla vackra dotter.Efter ett av blöjbytena, så böjde jag mig ner nära henne, så där nära att våra blickar verkligen möttes... Jag höll hennes små händer, smekte hennes kinder, pratade lugnt med henne, då vart hon väldigt tyst, log lite och betraktade mig med förundran. Och ett lugn bara sänkte sig över oss. Jag kände mig lugn och blev helt harmonisk. Älskade fina barn. Jag har också en liten son tänkte jag, och jag tror han fanns där, ovanför min vänstra skuldra och log mot lilltjejen han med.
Söta lilla Elsa hos sin fina mamma



 
Barn är en gåva... Och jag vet att vi också kommer få ha egna barn som lever i våra liv. Alla kan FÅ barn om man verkligen önskar och längtar, på ett eller annat sätt. Det är en gåva att få ett barn till sig. 


Jag vill ge dig, av Ann Jolin

Med en obönhörlig kraft och mjukhet
berör du mitt allra innersta.
Letar dig fram till varje liten vrå.
Dyrkar upp hjärtats låsta rum.
Väcker känslor jag inte trodde fanns.
Väcker mitt slumrande jag.


Jag vill ge dig det finaste jag har.
Jag lägger mitt hjärta i dina händer.
Det är fullt av kärlek.
Det är fullt av längtan.
Jag ger det till dig.
Du gör med det vad du vill.
Mitt hjärta det är ditt.





1 kommentar: