onsdag 16 februari 2011

Tankar och känslor del 2

A hundred days had made me older 
since the last time that I've saw your pretty face 
A thousand lights had made me colder and I don’t think I can look at this the same 

But all the miles had separate 
They disappear now when I’m dreaming of your face 

I’m here without you baby 
but your still on my lonely mind 
I think about you baby 
and I dream about you all the time 
I’m here without you baby 
but your still with me in my dreams 


Urdrag från mina dagboksanteckningar den 5 februari, på väg från Kuala Lumpur till Langkawi: 


"Ibland känns det som att det aldrig har hänt. Men så vaknar man till o så är man där i verkligheten. Där finns ett starkt minne av vår lilla älskling. Hans varma kropp, hans röda läppar o runda kinder. Min stora o vår största gemensamma kärlek, vår största sorg, vår son, vår älskade ängel! Över en månad har gått, det känns som igår men ändå längre bort på något vis. Vi är långt hemifrån, i Malaysia just nu. Det är nog därför det känns nästan som allt är bortblåst. För en stund har vi flytt verkligheten tillsammans. Vi har varit i Singapore och Kuala lumpur, två storstäder och känt lite puls. Mycket intryck, mycket folk, nya miljöer, flera kulturer och religioner som möts, olika språk och olika smaker. Allt är så olika men ändå så lika på något vis, svårt o förklara. Jag ser mycket barn överallt o även många gravida, förmodligen för att vi var mitt i det nyss. Och jag längtar mer än någonsin efter en liten igen. Men nästa gång är det inte Liten i magen, han har redan bott där i nio månader. Nu blir det ett syskon med ett annat smeknamn. Sorgen är fortfarande sjukt stark, men jag lever med den djupt i hjärtat, i hjärtat är den rotad även om inte sorgen syns utanpå hela tiden, så bär jag den hela tiden. I mina tankar finns han varje dag, även om inte varje sekund går dit. Det är som ett brustet hjärta, nästan som när man blir sviken av någon och lämnad av samma person... Fast detta är ännu värre och går aldrig att laga. Utan man får leva med ett ärrat liv för evigt. För alltid är livet förändrat. Man kan lära sig att leva ett så bra och gott liv som möjligt, men det kommer aldrig bli som förut.
.. Jag vill få ta hand om ett eller flera barn, jag vill ha våra barn i famnen. Jag vill pussa, snusa, mysa o bara vara med våra barn. Jag längtar det gör jag.. Och blir vi med barn snart igen så är det meningen. Vi kommer inte stressa på något, utan om ödet vill så får vi barn sinom tid... "



Solnedgång på Langkawi






1 kommentar:

  1. Ja jag blir helt knäpp när det visar positivt! Och det är inte ett svagt heller det är verkligen så tydligt som det kan bli.
    Och jag skulle ha varit hos barnmorska redan 1 feb men hon har bara bokat om hela tiden..så nu hoppas jag jag får gå till henne nästa fredag för efterkontrollen, har ju ändå gått 3 ½ månad sen förlossningen då så det börjar kännas som senaste laget.

    Jag är ledig på måndag så det hade varit kul att ses :) Jag ska vara på sunderbyn kl 13 så efter det är jag helt fri :D Kram

    SvaraRadera