onsdag 16 februari 2011

Salta tårar

Ansiktet är vått av tårar, salta tårar mot den torra solbrända huden. Tårarna är för allt som händer just nu. Nu är det inte bara vår sorg jag gråter mina tårar för, jag gråter för all sorg och skit som händer för våra fina vänner. Jag vet att jag inte är ensam med sorg och hinder i livet. Men att det händer så mycket orättvisa bland våra vänner gör så ont i mitt hjärta. Jag blir rädd för döden och inte för att jag själv är rädd att dö... Utan för att döden ska ta bort allt och alla jag älskar och har kärt, så att jag blir ensam kvar med ett stort hål i själen och med ett blödande utslitet hjärta som jag håller krampaktigt med mina båda händer. Alla är borta och jag är ensam naken kvar...

Att flera vänner drabbas av svåra sjukdomar, som kanske kan botas, en sjukdom som får dig att stanna upp en stund i livet, en sjukdom som ger dig en begränsad tid kvar att leva och en diagnos som du kommer ha resten av livet och som du dessutom kommer dö av. 


"If this world makes you crazy 
and you've taken all you can bear 
you call me up 
because you know I'll be there 

And I'll see your true colors 
shining through 
I see your true colors 
and that's why I love you 
so don't be afraid to let them show 
your true colors 
true colors are beautiful 
like a rainbow ..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar