onsdag 18 maj 2011

Nytt besked

Fick ett nytt besked från Sjukhuset idag... Det hade inte fått svar på alla proverna och de har upptäckt en förändring i mitt blod. Och de har därmed bekräftat idag att jag har en ökad risk för blodproppar. Men det är ingen jättestor risk utan relativ liten tydligen, men ändå mer än någon annan. Jag ska därför ta ett samtal med läkarna för att se vad man/jag kan göra för detta.

Enligt information ökar risken ju äldre man blir, samt om man har ärftlighet för detta. Diabetes har vi inte i varken släkten eller jag. Men det har man det så ökar risken för proppar. Och nu är det viktigare än någonsin att jag inte stressar, och minskar lite i omfång och vikt. Och väldigt viktigt att jag planerar dagarna bättre.

Ja, tänk om man hade vetat....

Och jag vill ju inte få någon ny propp någon annanstans heller, typ i hjärtat(hjärtinfarkt) eller hjärnan(stroke).

Nu får det vara nog....


PS: Sorry om jag är dålig på att uppdatera bloggen, har så mycket att göra nu. DS

6 kommentarer:

  1. Hejhej!

    Du kan faktiskt stressa hur mycket du vill , för det verkar inte om du blir gravid eller din graviditet. De sa det på nyheterna för några veckor sen.

    Stor kram! Ska iväg till Falun ville skrivit mer.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fast det har ju inte med graviditet att göra, utan att jag måste förebygga eller motverka risken för propp! Vill ju inte dö nu..

    SvaraRadera
  3. Så typiskt!! Men tänk vilken tur att dom ändå kan upptäcka sånt här, så man får veta det och kan förebygga. Min mamma hade en hjärtinfarkt när hon bara var 33 år, så jag måste också tänka på allt sånt där (egentligen) även om dom inte hittat några förändringar i mitt blod.

    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Underbara älskade. Du kommer leva ett långt och lyckligt liv. För du och jag ska sitta och dricka vin när vi är 93 respektive 97 år gamla..

    SvaraRadera