måndag 4 april 2011

Nästan som vanligt

... Det var nästan som vanligt. De senaste veckan har känts ganska som vanligt. Men bara nästan. Jag har en rätt så ny vän som jag umgås en del med och jag tror hon har blivit min tillflykt. Jag upptäckte det idag... Att hon är min tillflykt och med henne kan jag glömma allt jobbigt för en stund. Och hon påminner så enormt mycket om min bästabästa vän som numera bor på Island. Jag kan längta efter våra måndagar. Vi kallar det numera måndagsklubben. Jag och min nyfunna vän kör alltid BodyStep tillsammans i galet tempo, sedan fixa oss, stressa vidare till gospelkören och bara sjunga ut, ändå från tårna.

Även om vi gör en del kul saker som får mig att må bra, så betyder det inte att jag aldrig prata med henne om lilla Emanuel och mina känslor. För det gör jag också. Och det är också hon som har sett hans tecken/signaler på närvaro. Faktum är att det är på grund av Emanuel som vi nu är vänner. Vi träffades i jobbet på en konferens när jag var gravid, närmare bestämt hög-gravid. Och jag tyckte hon var en så enormt driftig, intressant och engagerad person så jag frågade om hon inte skulle vara intresserad av att jobba hos oss. Men nu kom jag ju tillbaka tidigare än tänkt och vi hade ingen möjlighet att ge henne tjänst nu när jag var tillbaka. Men så vi har fortsatt vår bekantskap och är idag nyfunna vänner och gillar att umgås med varandra på fritiden, träna, promenera, prata om allt, sjunga, umgås med mera... Tänk att man kan klicka så med varandra.

Jag är så himla glad över denna nya vänskapen men också så fruktansvärt tacksam och lycklig över de fina vänner som alltid finns där för mig(och ni vet vilka ni är.)... I lördags träffade jag en underbar vän i Göteborg och jag fick en väldigt väldigt fin present av henne. En bok som man fyller med positiva tankar, som jag och alla som hälsar på hos oss/mig kan få skriva i och så fick jag en fin amulett-sten, en lyckobringare. Amuletten har en evighetssymbol på ena sidan och på andra sidan står det "strålande oändlig livskraft". Man ska fylla symbolen med sina tankar, känslor och drömmar. Vad är viktigt för mig? Vad villl jag? Vilka är mina drömmar? Man ska titta på amuletten och upprepa de positiva orden eller sin egen tolkning av symbolen för dig själv, så att den kan genomsyra din dag. Eller så kan man ha med den i väskan eller fickan, för att hela dan vara nära den och dess stärkande budskap.  
Visst var det en fin present? Jag blev väldigt rörd av denna present. Så imorgon åker den med till jobbet, i min jackficka tänker jag ha den... Och hemma lägger jag den i sovrummet.

Tack för idag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar