tisdag 27 september 2011

I was made for loving you

Jag har följt en del olika bloggar de senaste året, de är några änglamammor, några om ofrivillig barnlöshet, några mammor med handikappade barn, singeltjejer över 30, några som förlorat sin partner i svår sjukdom, några som själv är sjuka...  Och alla skriver vi för att vi behöver skriva av oss men också kanske för att få gehör av någon annan som har varit eller är i samma situation. Det behöver vi. Vi behöver bekräftelse, få svar, få ett bollplank, få stöd och support av andra. Det är viktigt för oss. Vi är bara människor. 


Just nu har jag varit lite dålig på blogga, det kommer och går. Ibland har jag stort behov av att skriva och ibland inte. Det går upp och ner liksom. Idag vill jag skriva för att jag är glad, jag är så himla glad av en jättekul anledning. Det har inget med barn att göra faktiskt, som kanske många skulle tro... Att jag skulle skriva.. JAAA ÄNTLIGEN GRAVID IGEN!! MEN NEJ, det handlar om något helt annat. Men jag kommer att berätta snart=) För mig är det så fantastiskt kul! Det ger mig energi!


Och på något sätt så är det ett nytt kapitel i mitt liv! En utveckling. Och jag hoppas att det kommer gå bra.
Slutet av nästa vecka så ska vi till min läkare, och jag tycker fortfarande de är jobbigt och tufft. Men de är något som måste göras. Och ja, det är så att jag har flera anledningar till att besöka sjukhuset och läkare. Det är diagnoser, utredningar, grejer och journaler som skrivs... Bla bla, men det måste jag, för att jag och Jörgen ska kunna leva i nuet. 


Att fokusera på livet, testa på mindfulness för ett ögonblick! Och lev här och nu! Fånga dagen för fasen. VAD vill du göra just nu under de förutsättningarna du har nu? Byta jobb, göra en tjejklassiker, starta eget, bli aerobicsinstruktör, söka till Robinson, till Idol, gå en danskurs eller skriva en bok? Gör det! Vad hindrar dig! 


Min bästa vän, min älskade livspartner, ger mig kraft och energi. Vi har självklart drömmar, fast vi lever mycket här och nu. Min man har visat mig hur viktigt det är att inte fokusera för hårt på framtiden, utan mer på livet just NU! För om vi inte LEVER nu, VEM säger att vi lever IMORGON? 



Tonight I wanna give it all to you
In the darkness
Theres so much I wanna do
And tonight I wanna lay it at your feet
cause girl, I was made for you
And girl, you were made for me

I was made for lovin you baby
You were made for lovin me
And I cant get enough of you baby
Can you get enough of me

Tonight I wanna see it in your eyes
Feel the magic
Theres something that drives me wild
And tonight were gonna make it all come true
cause girl, you were made for me
And girl I was made for you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar