tisdag 3 januari 2012

Början av det nya året

2012 är det nya året. Året som är början på något nytt. Det hoppas både jag och min finaste

Dock är jag väldigt förkyld och sjuk. Mår hemskt dåligt över att jag är överhuvudtaget sjuk. Jag gillar inte att ligga hemma och bli frisk. Men nu är jag beodrad vila för att driva ut förkyldningen och alla bacillusker.
Det värsta är att jag inte kan hålla mig från jobbmailen, läsa dom och svara. Och smygjobba lite ändå. Någon slags prestationsångest kanske, det kallas. Jag var tvungen och skjuta upp ett möte i Finland, eftersom jag inte är frisk nog att köra i ottan till Finland 30 mil dit och sedan 30 mil hem. Så jag skickade då ett mail först igår för att förvarna och sedan imorse att vi måste skjuta fram mötet. Och fy fasen vad jag fick ångest över det, funderade först om vi ändå kunde åka för en stund. Jag =  rinner snor stup i kvarten, tjocka och täppta slemhinnor, hostar/harklar, halsen bränner, huvudet värker, öronen känns ömma och slemfyllda, lite högre temp än vanligt och ett hjärta som slår lite snabbare än vanligt. Och jag kan heller inte äta för mycket värktabletter. =( Känns inte som att jag kan utsätta mig för den trippen, tyvärr och dessutom skulla jag ha kraften att leda mötet.).... Kanske inte är den bästa, personen för det. Det bästa vore om vi kunde ha mötet, fast utan mig bara.

Ah, jag vet inte. Typiskt mig att alltid ha dåligt samvete. Hatar detta samvete. Dåligt samvete för att man är sjuk. Usch va dåligt=(

Men det blir nog bra. Är fruktansvärt trött, ligger ner och skriver nu. Fattar inte hur jag orkar, men just nu så somnar jag.

Ha en god fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar