söndag 15 januari 2012

14 januari - pappas dag, 2 januari - min dag - dödsdagen

Igår var min pappas dag. Han fyllde år. Synd bara att jag finns över hundra mil ifrån honom. Lilla söta fina pappa. Men jag skickade blommor till honom och vi pratade på telefon.

Och så fick jag reda på att min morbror hade dött, på min födelsedag. Och min underbara fina moster, hon dog i cancer på just min födelsedag. Jag börjar tro att min födelsedag, den 2 januari är en förbannad dag. Det är dödens dag.

Men jag vet att det finns dagar och tidpunkter som är av lycka. För oss är sommarens dagar, tider av lycka och vackra minnen. Och jag tror och hoppas att de somrar vi har framför oss kommer vara lyckliga och fina, kanske de lyckligaste vi har framför oss. Jag vet inte.

Nu är det söndag och en massa minusgrader. Jag ska ta på mig de varmaste jag ha, möta upp en vän och gå på promenad.

Ha en underbar söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar