söndag 20 november 2011

Sorg på olika sätt

Idag saknar jag Emanuel. Vår Ängel.

Jag har sett en blond liten flicka i mina drömmar. Hon är glad och skriker högt i drömmen. Jag tycker om att se henne i drömmen. Hon gör mig glad. Men samtidigt ledsen. Jag saknar vår lilla pojke. Lilla lilla vännen. Jag gråter inte, det bara hugger lite i hjärtat. Att han skulle vara snart 11 månader och vara här med oss.

Jag är glad att jag inte drömmer hemska drömmar längre. Jag hatar mardrömmar. Precis innan jag fick veta om mammas tillstånd, kände jag att något var fel. Och  ibland så är det läskigt hur man kan känna saker och se saker.

Vår granne dog av en lång tids sjukdom. Vi har köpt blommor till hennes man, som lever kvar ensam med hunden. Han var inte hemma när vi var förbi, så vi ska dit snart igen. Så sorgligt och tungt, även fast hon hade varit sjuk de senaste två åren.




3 kommentarer:

  1. Stora varma mjuka kramar till fina du! Du skriver så fint, från hjärtat. Man grips med. Så mycket elände! Jag hoppas så lyckan ler mot er snart igen o att mamma blir frisk snart igen!
    Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. kan bara hålla med ovanstående, du skriver så hjärtlig. Så hemskt besked ni fått om din mamma. hoppas verkligen att hon blir frisk snart! Det måste hon.
    Det är så orättvist att inte lilla E är med er och är 11 månader. Jag vet hur det känns.
    Monica, massa kramar till dig <3

    SvaraRadera
  3. Håller alla tummar & tår att allt kommer att ordna sig & bli till det bästa för er på alla sätt.
    Varma kramar

    SvaraRadera